Lautakunta kokoontuu taas tiistaina. Viime kokouksesta muutama nosto:

  • Ajankohtaisissa asioissa oli esittelyssä mm. keskustan kävely- ja hidaskadut. Hankalimmaksi nousee  Verkatehtaankatu, jonne pitäisi saada jonkinlainen pyöräily-yhteys ainakin välille Aleksanterinkatu – Hatanpään valtatie. Muilta osin suunnitelmat vaikuttivat kohtuullisen hyvältä. Rakenteellista pysäköintiä olisi syytä saada aikaiseksi.
  • Santalahden rantapuisto hyväksyttiin
  • Samoin hyväksyttiin Hatanpään valtatien pyörä- ja jalankulkuratkaisut. Mitoitus riittää 1500 pyörälle / vuorokaus, joten toistaiseksi.
  • Nirvankadun katusuunnitelma jäi pöydälle – puolivillaista ratkaisua ei millään haluaisi hyväksyä.

Lautakunnan lista 27.1.

Kevyen liikenteen väylien kunnossapidosta on tullut paljon yhteydenottoja, ja näistä saadaan selvitys ajankohtaisiin asioihin.  Noin yleisesti ottaen kiinnostaa tietää, onko Tampereella käytössä esimerkiksi lumenkuormaaja, josta muualla on saatu hyviä kokemuksi. Muuten listalla ei ole yllätyksiä.

Ilmarinkatu Härmälässä, kaavamuutoksen hyväksyminen

Ollut lautakunnassa aiemmin, ei huomauttamista. Teollisuusrakennusten tilalle syntyy muuta toimitilaa

Tampere-talon kaava, kaavan hyväksyminen

Teknisiä korjauksia tullut ajoluiskiin, muuten ei erityistä. Jonkun verran on ollut puhetta, että sopiiko hotelli juuri tuohon, mutta en itse näe miksei sopisi. Ajallisia kerrostumia tuolla seudulla on useampikin (Yliopisto 1960-luvulta, Tampere-talo 1980-luvulta, pienteollisuustalo 1950-luvulta jne.)

Havainnekuva hotellista. En kyllä täysin usko, että se näyttää aivan noin paljoa Avaruusseikkailu 2001:n monoliitiltä
Havainnekuva hotellista. En kyllä täysin usko, että se näyttää aivan noin paljoa Avaruusseikkailu 2001:n monoliitiltä

Poikkeamishakemukset Pispalassa ja Kalevassa

Hyväksyttäneen. Pispalan osalta vanha rakennus on taas tavalla tai toisella ajautunut yllättävän huonoon kuntoon, joten puhetta asiasta varmaan riittänee.

Nirvankadun kevyen liikenteen väylä

Jäi viimeksi pöydälle, tulee nyt päätettäväksi. Olen yrittänyt löytää Liikenneviraston suunnitteluohjeista perusteita, miksi yhdistetyn kevyen liikenteen väylän tähän voisi hyväksyä, mutta en ole löytänyt. En näe estettä, miksi pyöräliikenne ei voisi toistaiseksi kulkea kadullakin.